Ostrzegamy przed wzmożonym działaniem oszustów. Pamiętajmy o bezpieczeństwie nie tylko w sieci.
- Rozmawiajmy, ostrzegajmy i wspólnie propagujmy zasady bezpiecznego bankowania i cyberbezpieczeństwa
- Chrońmy swoje dane i finanse, nie dajmy się oszustom
- Bądźcie CZUJNI
Wzmożona fala oszustw telefonicznych. Ostrzegamy przed próbami wyłudzenia danych przez oszustów podszywających się pod pracownika banku. Oszuści starają się wyłudzać dane do logowania, aby ukraść środki klientów.
Przypominamy o zasadach bezpieczeństwa:
- Nigdy nikomu nie podawaj swoich danych do logowania. Bank nigdy nie poprosi o dane identyfikacyjne, np. hasło, numer karty płatniczej i kod CVV poprzez infolinię, wiadomość sms czy e-mail.
- Nie potwierdzaj dyspozycji, których nie zlecasz, oszuści mogą dzwonić w celu udostępnienia kodu SMS lub potwierdzenia dyspozycji w aplikacji mobilnej.
- Czytaj uważnie treść SMS-ów autoryzacyjnych.
- Nie instaluj na prośbę osób, które do Ciebie dzwonią żadnego oprogramowania i nie ściągaj aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł. Aplikacje, które zainstalujesz mogą przejąć kontrolą nad Twoim telefonem i komputerem.
Jeżeli masz wątpliwość czy rozmawiasz z pracownikiem banku, rozłącz się i skontaktuj się z bankiem.