Uważaj na niespodziewane i podejrzane wiadomości z prośbą o przelew od swoich znajomych.
Jeżeli Twój znajomy niespodziewanie zwraca się do Ciebie z pilną prośbą o przelew bądź czujny! W ostatnim czasie nasiliły się ataki oszustów za pomocą przejętych profili na znanych komunikatorach i w mediach społecznościowych.
Nie ulegaj presji związanej z nagłą sytuacją i nie przelewaj pieniędzy w pośpiechu, kiedy otrzymasz prośbę o pilną pomoc finansową. W pierwszej chwili możesz być przekonany, że rozmawiasz ze znajomą osobą. Jednak w rzeczywistości może okazać się, że Twoim rozmówcą jest oszust, który włamał się na jej konto.
W jaki sposób przebiega oszustwo?
W pierwszej kolejności otrzymujesz wiadomość tekstową poprzez jeden z popularnych komunikatorów np. Messenger lub WhatsApp. Otrzymana wiadomość początkowo nie wzbudza żadnych podejrzeń i wydaje się wiarygodna.
Następnie Twój znajomy zwraca się z prośbą o przelew lub kod BLIK. Prośba ta może dotyczyć pomocy w nagłej, kryzysowej sytuacji lub natychmiastowej pomocy w skorzystaniu z rewelacyjnej okazji. Przekonuje cię, że to wyjątkowa sytuacja, jesteś jedyną osobą, która może pomóc oraz zapewnia cię, że otrzymasz natychmiastowy zwrot pieniędzy. Tak naprawdę Twoim rozmówcą jest przestępca, który za pomocą przejętego konta, pisze do Ciebie wiadomość podszywając się pod znajomą Ci osobę. Będąc przekonany o konieczności pomocy oraz działając pod presją w pośpiechu robisz przelew, a Twoje pieniądze trafiają na konto oszusta.
Jak bronić się przed oszustami?
Jesteś ofiarą oszustwa?
Skontaktuj się z naszym Bankiem oraz zgłoś sprawę na policję.